Usein kysyttyä

Usein kysyttyä - Hyvä tietää:

Olemme koonneet listan vastauksista usein esitettyihin kysymyksiin.

Valokuvapalapelit ja kehykset

Muistipeli

Kuvatiedostot ja valokuvien laatu

  • Mitkä tiedostomuodot ovat sallittuja?

    Meille käyvät tiedostomuodot JPG (jpg, jpeg) ja PNG. Useimpien digikameroiden kuvat ovat JPG-formaatissa.

  • Mikä erottelutarkkuus kuvalla on oltava?

    Mitä suurempi erottelutarkkuus eli resoluutio on, sen paremman kuvan saat painettuun valokuvapalapeliin. Painatuksen laatu riippuu myös merkittävästi alkuperäisen digikuvan erottelutarkkuudesta. Jos valokuvassasi on pituussuunnassa vähintään 1600 pikseliä, se on sopiva 48, 100, 200 tai 500 palan palapeliin. Tällaisen kuvan saa esimerkiksi 2 megapikselin kameralla. Kun palapelissä on 1 000 palaa, pikseleiden määrän tulisi olla vähintään 2 500, mikä vastaa 4 megapikselin kameran kuvaa.

    Kun olet ladannut kuvasi järjestelmäämme, siirryt automaattisesti palapelinlaatimissivulle, jossa kuvan laatu luokitellaan 1–5 tähdellä. Lukemasta voit arvioida, kannattaako valittua kuvaa käyttää:

    5 tähteä = erinomainen resoluutio
    4 tähteä = hyvä resoluutio
    3 tähteä = keskinkertainen resoluutio; painokuvasta saattaa tulla samea
    2 tähteä = vaatimaton resoluutio, painokuvasta tulee samea
    1 tähti = heikko resoluutio, painokuvasta tulee hyvin samea

    Huomaa, että tämä asteikko viittaa ainoastaan valokuvasi resoluutioon. Kuvan terävyyttä ja yleistä laatua ei huomioida. Mitä suuremman palapelin valitset, sitä parempi resoluution on oltava. Emme tarkasta valokuvaasi silmämääräisesti emmekä muuta toimitetun tiedoston resoluutiota. Kuvan heikko laatu ei oikeuta maksun palautukseen. Tarkasta kuvasi laatu ennen kuin vahvistat tilauksen.

  • Miten suuren tiedoston voin ladata?

    Tiedoston suurin mahdollinen koko on 80 MB.

  • Mitä väriavaruutta on käytettävä valokuvalle tai grafiikalle?

    Toimita valokuvasi sRGB-väriavaruudella. sRGB-väriavaruutta käytetään useimmissa digikameroissa. Tallenna myös mustavalkokuvat JPG-tiedostoina sRGB-väriavaruudella eikä harmaasävyinä.

  • Editoidaanko valokuvaani?

    Ei. Valokuvaa ei editoida. Toimittamasi tiedoston kuva painetaan sellaisenaan.

  • Haluan tehdä täsmälleen sopivan tiedoston. Mitkä mitat tiedostolla tulisi olla?

    Laadi valokuvapalapelin tiedosto seuraavilla pikselimäärillä:

    Palojen määrä Leveys Korkeus
    48, 100, 200 tai 500 palaa 3409px 2567px
    1000 palaa 4530px 3409px
    2000 palaa 6406px 4819px

    Huomioi 35 pikselin reuna joka puolella. Tällä alueella stanssi leikkaa palapelin. Sille ei kannata asettaa tärkeitä kuvaelementtejä.

    Laadi muistipelin korttien tiedosto seuraavilla pikselimäärillä:

    Tuote Leveys Korkeus
    muistipelikortteihin 6 x 6 cm 810px 810px

    Huomioi, että reunoilta poistetaan tuotannossa 47 pikseliä. Siksi sille alueelle ei kannata asettaa tärkeitä kuvaelementtejä.

    Laadi valokuvapalapelin tiedosto seuraavilla pikselimäärillä:

    48, 100, 200 tai 500 palaa Levey : 3409px Korkeus : 2567px
    1000 palaa Leveys: 4530px Korkeus: 3409px
    2000 palaa Leveys: 6406px Korkeus: 4819px

    Huomioi 35 pikselin reuna joka puolella. Tällä alueella stanssi leikkaa palapelin. Sille ei kannata asettaa tärkeitä kuvaelementtejä.

    Laadi muistipelin korttien tiedosto seuraavilla pikselimäärillä:

    muistipelikortteihin 6 x 6 cm Leveys: 810px Korkeus: 810px

    Huomioi, että reunoilta poistetaan tuotannossa 47 pikseliä. Siksi sille alueelle ei kannata asettaa tärkeitä kuvaelementtejä.

  • Saattaako painossa syntyä värieroja?

    Värieroja saattaa ilmetä näyttöjen yksilöllisten asetusten vuoksi. Näytöt saattavat erota toisistaan kirkkauden, resoluution, kontrastin ja värien suhteen. Myös eri grafiikkakortit vaikuttavat väreihin. Siksi valmiin tuotteen värit saattavat erota näytöllä näkyvistä.

  • Voinko käyttää kaikenlaisia kuvia, myös Internetistä ladattuja?

    Kunnioita tekijänoikeuksia. Et saa loukata tilauksellasi muiden tekijänoikeuksia. Voit siis käyttää tuotteisiimme vain sellaisia valokuvia, joiden laillinen omistaja olet tai joille sinulla on niiden omistajan lupa. Laittomat kuvat ovat nimenomaisesti kiellettyjä. Lisätietoja löytyy Yleiset ehdot ‑osiosta

Tilaaminen

  • Voinko tehdä muutoksia jo tehtyyn tilaukseen?

    "Tilaus tänään, lähetys huomenna" -lupauksemme mukaisesti tilauksesi menee tuotantoon muutaman minuutin kuluessa siitä, kun maksu on vahvistettu. Ymmärtänet, että sen jälkeen prosessiin ei enää voida vaikuttaa. Tarkasta tilauksesi huolella ennen kuin vahvistat sen.

  • Onko verkossa tilaaminen turvallista?

    Käytämme tiedonsiirrossa 128 bitin TLS-salausta (Transport Layer Security), joka edustaa turvallisuuden huipputasoa; sitä käytetään myös mm. verkkopankeissa. Lukkosymboli selaimessasi osoittaa siirrettävän tiedon salauksen.

  • Pysyvätkö henkilötietoni salassa?

    Otamme henkilötietojen ja yksityisyyden suojan erittäin vakavasti. Tietojesi huolellinen käsittely on meille äärimmäisen tärkeää. Pyrkimyksenämme on, että käytät kauppaamme mielelläsi ja voit suositella sivustoamme muillekin hyvällä omallatunnolla. Yksityisyytesi mahdollisimman tehokkaaksi suojaamiseksi noudatamme kaikkia tietosuojaa koskevia lainsäädännön määräyksiä. Lisätietoja löytyy tietosuojaselosteesta.

Maksu

  • Mitä maksutapoja on käytettävissä?
    VISA Mastercard

    Luottokortti/ Pankkikortti:
    Hyväksymme Visa- ja Mastercard-symboleilla varustetut kortit. Laskun summa veloitetaan tililtäsi heti, kun antamasi tiedot on vahvistettu. Tiedonsiirto tapahtuu TLS-suojatulla yhteydellä.

    Klarna

    Klarna-Iasku:
    Käyttäessäsi maksua laskua vastaan saat ensin tavaran, minkä jälkeen sinulla on 14 päivää maksuaikaa. Laskua vastaan tapahtuvassa maksussa yhteistyökumppanimme on Klarna.

    PayPal

    PayPal:
    Verkkomaksupalvelu, jossa voit maksaa turvallisesti, helposti ja nopeasti. Kun olemme saaneet PayPalilta vahvistuksen maksusta, tilauksesi menee tuotantoon.

  • Mistä löydän tilaukseni laskun?

    Pääset laskuun klikkaamalla laskun linkkiä lähetysvahvistuksessa. Sähköpostitse saamassasi tilausvahvistuksessa on vihreä painike. Sitä klikkaamalla pääset sivulle, jolta ilmenee tilauksesi tila, ja siellä voit ladata laskun.

  • Saanko tiedon, kun maksuni on suoritettu?

    Sähköpostitse saamassasi tilausvahvistuksessa on vihreä painike. Sitä klikkaamalla pääset sivulle, jolta ilmenee tilauksesi tila. Siellä näet missä vaiheessa tilauksesi ja maksusi on.

Lähetys ja toimitus

  • Voiko tilauksen toimittaa eri osoitteeseen?

    Kyllä. Osoitetiedoissa voit syöttää toimitusosoitteeksi muun kuin laskutusosoitteen, jos haluat lähettää valokuvatuotteen vaikkapa lahjaksi toiselle henkilölle. Tästä palvelusta ei peritä lisämaksua. Muista ilmoittaa paketista vastaanottajalle. Ellei vastaanottaja ole paikalla arkipäivänä vahvistamassa paketin saapumista allekirjoituksellaan, ilmoita vaihtoehtoinen osoite, kuten esim. työpaikka. Laskua ei lähetetä paketin mukana. Linkki laskuun on lähetysvahvistuksessa.

  • Kuinka pitkä tilaukseni toimitusaika on?

    Arvioitu toimituspäivä näkyy ”Suunnittele se täällä” -painikkeen alapuolella sekä ostoskorissa. Saat sähköpostitse lähetysvahvistuksen, kun paketti on lähtenyt tuotannostamme. Yleensä DHL toimittaa paketin perille 4-5 arkipäivän kuluttua sen lähettämisestä.

  • Mitä, jos en ole kotona paketin toimitushetkellä?

    Mikäli et ole kotona paketin toimitushetkellä, Posti lähettää sinulle postitse, sähköpostitse tai tekstiviestitse saapumisilmoituksen, jossa on ilmoitettu paketin noutopaikka sekä mihin mennessä paketti on noudettava. Koska Posti kuitenkin välillä jättää ilmoittamatta paketin saapumisesta, suosittelemme seuraamaan lähetystä DHL:n lähetysten seurannassa. DHL:n lähetystunnuksen sekä linkin lähetysten seurantaan näet klikkaamalla lähetysvahvistuksessa olevaa ”Toimituksen tila” ‐ painiketta.

  • Voinko tarkastaa tilaukseni tilan?

    Sähköpostitse saamassasi tilausvahvistuksessa on vihreä painike. Sitä klikkaamalla pääset sivulle, jolta ilmenee tilauksesi tila. Älä poista tätä sähköpostia. Tällä sivulla on tietoja tilatuista tuotteista ja tunnin välein päivitetty tilauksesi etenemisvaihe. Tältä sivulta löydät myös lähetystunnuksen, jonka avulla voit seurata pakettiasi, kun tilauksesi on lähtenyt tuotannosta. Lähetystunnuksen näet myös, kun klikkaat lähetysvahvistuksessa olevaa vihreää ”Toimituksen tila” -painiketta.

  • Voitteko nopeuttaa tilaustani erikoistapauksessa?

    Prosessimme on suunniteltu mahdollisimman nopeaa toimitusta ajatellen. Kun olet vahvistanut tilauksesi, valokuvatuote siirtyy suoraan automaattiseen tuotantoprosessiin. Sen jälkeen emme enää pysty vaikuttamaan prosessiin. Ymmärtänet, ettemme teknisistä syistä voi asettaa tiettyjä tilauksia muiden edelle. Siksi lahja kannattaa tilata muutamaa päivää aiemmin, jotta se varmasti ehtii perille ajoissa. Todennäköinen toimituspäivä näkyy aina ostoskorissa ja se on myös tilausvahvistuksessa.

  • Voinko hakea tilaamani tuotteen tuotantopaikalta?

    Valitettavasti asiakkaat eivät voi hakea tilaamiaan tavaroita meiltä.

  • Kuinka paljon lähetys maksaa?

    Huomaa: Perimme lähetyskulut vain yhdeltä tuotteelta. Jos esimerkiksi tilaat kaksi valokuvapalapeliä ja yhdet kehykset, maksat vain yhden suuren laatikon lähetyskulut.

      Valokuvapalapeli, muistipeli, tarvikkeet Palapelin kehykset
    Suomi 5,99 € 11,99 €

    Toimitamme vain Suomeen. Huomaa, ettemme toimita seuraaville alueille: Ahvenanmaa.

    Suomi Valokuvapalapeli, muistipeli, tarvikkeet : 5.99 € Palapelin kehykset : 11.99 €
  • Mikä jakeluyhtiö toimittaa pakettini?

    Tilaukset toimittaa DHL, koska meillä on siitä kaikkein parhaat kokemukset. DHL toimittaa tavaran hiilineutraalisti, nopeasti ja turvallisesti.

  • Voinko lähetyttää tilatun tavaran ulkomaille?

    Näiltä puzzleYOU-sivuilta tilatut tuotteet voidaan toimittaa ainoastaan Suomeen.
    Voit kuitenkin tehdä tilauksesi kyseisen maan kaupassamme. Täältä löydät kaikki eri maiden kauppamme.

Tilauksen peruuttaminen ja reklamaatio

  • Voinko peruuttaa toiveitteni mukaan valmistettavan tuotteen tilauksen?

    Peruutusoikeus ei päde sellaisten tuotteiden tuotantoa ja toimitusta koskeviin etäsopimuksiin, jotka on valmistettava asiakkaan suunnittelun mukaisesti tai jotka on selvästi sovitettu yksilöllisiin tarpeisiin, kuten valokuvapalapelit ja muut valokuvapelit.
    Tilaajalla on kuitenkin oikeus peruuttaa tilaus, joka koskee muita kuin yksilöllistettyjä tuotteita, kuten palapelikehyksiä, ‑mattoja ja ‑liimaa. Huomioi peruutuskäytänteemme.

  • Voinko peruuttaa palapelitarviketilauksen?

    Palapelitarvikkeet (kehykset, matto ja liima) voi lähettää meille takaisin, koska niiden kohdalla ei ole kyse asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuista tuotteista. Koska asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista lähetyskuluista, voit käyttää haluamaasi logistiikkapalvelujen tarjoajaa.

    Lähetä tuote seuraavaan osoitteeseen ja ilmoita palautuksen yhteydessä tilausnumerosi:

    puzzleYOU GmbH
    Auf der Haide 2
    92665 Altenstadt/WN
    Saksa

    Palautusta varten voit käyttää myös peruutuslomakettamme.

  • Kuinka menettelen, jos haluan valittaa?

    Ellet ole tyytyväinen toimitettuun tuotteeseen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos olet saanut vahingoittuneen tai väärän tuotteen, sinun on pyydettävä siitä vahvistus DHL:n kuljettajalta. Jos huomaat kuljettajan lähdettyä saaneesi väärän tai vahingoittuneen tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Selvitämme yhdessä, mitä paketille on tehtävä.